Zamknij
Type at least 1 character to search
Do góry
seo ecommerce

SEO dla e-commerce

Definicja SEO e-commerce

E-commerce SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek dla sklepów internetowych to metoda na zwiększenie widoczności witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP).


Jak działa SEO dla e-commerce?

Pozycjonowanie e-commerce polega na zwiększeniu ruchu w witrynie poprzez wpłynięcie na jej widoczność na stronach wyników wyszukiwania (SERP), a dokładniej na wysokość pozycji biznesowych słów kluczowych. Poza generowaniem większego ruchu organicznego, celem jest zwiększenie ilość zakupów, a powodem tego mają być dobre pozycje fraz.

Aby podstrony sklepu miały wyższą pozycję w wyszukiwarce Google (Bing, Yandex czy Baidu), należy zadbać o optymalizację witryny zgodną z wytycznymi Google. Począwszy od lokalizacji słów kluczowych, aż po konfigurację techniczną sklepu internetowego. Dodatkowo, silnik e-commerce powinien doskonale działać na urządzeniach mobilnych. Każdy z tych czynników ma ogromny wpływ na optymalizację SEO.

Przykładowe platformy e-commerce

seo ecommerce magento
seo ecommerce prestashop
shoplo seo e-commerce
seo dla sklepów bigcommerce
seo shoper sklep online
woocommerce seo sklepy internetowe
seo iai shop
shopify seo dla sklepów

Zostań liderem e-commerce w swojej branży

Nasz zespół zbudował przewagę setek firm europejskich w branży e-commerce B2B oraz B2C. Większość projektów to wieloletnie projekty, w których nieustannie kreujemy nowe segmenty kategorii e-hurtowni czy dużych platform e-commerce.


Z bardziej praktycznego punktu widzenia, przedstawiamy 4 obszary, które należy wziąć pod uwagę przy ustalaniu strategii SEO dla e-commerce:

Treści sklepu internetowego

Optymalizacja treści pozwoli skojarzyć produkty i kategorie z odpowiednimi słowami kluczowymi. Posiadanie standardu SEO w adresacji URL, nagłówkach H1, treści produktowej, opisach i tytułach meta, gwarantuje dobry przebieg zdarzeń.

Konfiguracja techniczna sklepu internetowego

Techniczna część sklepu internetowego jest newralgicznym punktem strategii SEO dla e-commerce. Kierowanie HTTPS, przyjazność dla urządzeń mobilnych (ang. mobile friendly website), szybkość działania sklepu, poziom indeksacji, optymalna mapa witryny oraz wiele innych aspektów wymagających ujęcia SEO.

UX w e-commerce

Google ma wyraźny wgląd w statystyki użytkowników, aby określić, które witryny będą pozycjonowane w ich wyszukiwarkach iw jakiej kolejności. Obejmuje to m.in. czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń, współczynnik konwersji, czas ładowania się poszczególnych podstron czy nawet średni CTR. Celem jest informacja, czy użytkownicy znaleźli to, czego szukali oraz jak długo ta czynność trwała. Ocena wiarygodności strony jako źródła informacji.

Link building

Poważną część działań SEO dla sklepów internetowych stanowi strategia link building . Należy odpowiednio budować strukturę linków wewnętrznych (wewnątrz witryny) oraz linków zewnętrznych pochodzących ze źródeł zewnętrznych. Musisz również na bieżąco śledzić inne zasoby, które łączą się z Tobą w celu uzyskania autorytetu. Link building nazywamy również sferą off-site dla e-commerce. Pracując nad jakością linków przychodzących, jesteśmy w stanie uzyskać wysoki autorytet domeny sklepu.  Wybór odpowiednich źródeł linków lub bycie cytowanym zasobem dla innej organizacji może pomóc zwiększyć wiarygodność i reputację marki, budując tym samym silną pozycję domeny sklepu.

Jakie są korzyści z SEO dla e-commerce?

Stworzenie i podążanie według strategii SEO dla e-commerce niesie ze sobą niezliczone korzyści. Oto 3 najważniejsze:

Poprawa user experience (UX)

Jednym z kluczowych czynników rankingowych Google jest zapewnienie użytkownikom dobrego doświadczenia podczas wizyty w naszym sklepie internetowym. Wskaźniki oparte na UX są nieocenione.  Jeśli platforma e-commerce skonstruowana jest w oparciu o odpowiednie słowa kluczowe dla grupy docelowej i odpowiada na pytania, jakie mogą mieć odwiedzający witrynę, Google postrzega to jako pozytywne wrażenia, a pozycja domeny w rankingu rośnie. Sytuacja może mieć się całkiem odwrotnie, gdy użytkownicy szybko opuszczają stronę sklepu. Google uzna to za negatywne doświadczenie użytkownika (UX) i obniży rankingi pozycji słów kluczowych takiej strony internetowej.

Zwiększanie zasięgu

Pozycjonowanie e-commerce pomaga zwiększyć ruch w sklepie internetowym, co w konsekwencji zwiększa zasięg marki. Gdy użytkownik trafi na stronę e-sklepu organicznie, w późniejszym czasie możemy ponownie przypomnieć się takiej osobie za pomocą płatnych kampanii remarketingowych. Remarketing SEO to bardzo skuteczna praktyka.

Zwiększenie świadomości marki

Optymalizowanie witryny e-commerce bez ponoszenia bezpośrednich kosztów na reklamę marketingową – to możliwe. Optymalizując rankingi SEO, witrynę można skojarzyć z funkcją Google answer box. Znajdowanie się w polu answer box Google przynosi znacznie więcej kliknięć, zwiększa ruch w witrynie oraz buduje większą świadomość marki.

mobilny e-commerce seo

Jakie są wyzwania w SEO dla e-commerce?

Wyzwania, które wiele agencji pomija podczas optymalizacji SEO e-commerce to:

Brak wysokiej jakości treści

Największym problemem optymalizacji SEO w e-commerce jest czasochłonne tworzenie unikalnych treści. Szybkie działanie niektórych firm powoduje pominięcie tego ważnego aspektu. Chodzi o jakość i oryginalność treści. Strony produktów nie powinny być wierną kopią zawartości stron ich producentów. Kopiuj-wklej działa na niekorzyść całego rynku e-commerce.

Pominięcie elementów konfiguracji technicznej

Content marketing to jedno, jednak techniczna konfiguracja SEO to drugi z kamieni milowych. Najczęściej pomijane kwestie to przekierowania HTTPS, dostosowanie do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania się strony, poziom indeksacji czy poprawna konfiguracja i zgłoszenie sitemap.

By zadbać o każdy z tych elementów i doprowadzić sklep internetowy do perfekcji, zapraszamy do współpracy z nami. E-commerce to niezwykle konkurencyjny segment w świecie SEO, a nasi eksperci doskonale wiedzą jak zdominować indeks wyszukiwania organicznego. Zyskaj przewagę nad konkurencją na stałe.


Przemysław Kasiorek

Przemysław Kasiorek
CEO Front Row Polska

10 lat na rynku technologii i budowania zasięgów online.
Z pasją rozwija kilka międzynarodowych spółek.
Lubi dynamiczny rozwój sytuacji.