Zamknij
Type at least 1 character to search
Do góry
do czego jest link building

Dlaczego link building jest tak ważny

Działania off-site w SEO to obszerna dziedzina, którą należy zaopiekować aby uzyskać zadowalające rezultaty. Nie ma tutaj tzw. rocket science, a większość osób zwyczajnie nadinterpretuje czym jest link building w SEO. Każdy może pozyskiwać linki zewnętrzne, jednak należy robić to z głową. Trudność polega na stosowaniu przetartych szlaków i skłaniania się ku przetestowanym taktykom.

Oto 15 sprawdzonych sposobów na skuteczny link building:



Technika drapacza chmur

Technika drapacza chmur (ang. skyscraper technique) jest metodą skutecznego link buildingu, w której znajdujemy strony z dużą ilością linków zwrotnych. Ich liczba jest za sprawą popularności i trafności samej treści. W kolejnym kroku, tworzymy ulepszoną wersję takiego wpisu, a następnie dajemy znać zainteresowanym tematem, linkującym do tych treści, o umieszczenie linków do naszego wpisu.

Jak to osiągnąć

Wyszukujemy strony z dużą ilością linków zwrotnych. Aby rozpocząć, wyszukaj frazę związaną z Twoim biznesem stosując funkcje narzędzi SEO i ustaw filtr na wyszukanie adresów URL posiadających minimum 50 linków zwrotnych. Selekcja akurat takich podstrony pozwoli na analizę profilu linkowego.

Sama definicja słów kluczowych długiego ogona jest niedokładna, a nawet niezrozumiała.

słowa kluczowe z długiego ogona to zapytania wpisywane do wyszukiwarki, które składają się z więcej niż jednego lub dwóch słów. Oznajmiają wyszukiwarce nie tylko czego szuka użytkownik ale również dlaczego tego szuka.

Definicja Google

Technika odwróconego drapacza chmur

Technika odwróconego drapacza chmur polega na wybraniu świetnej treści już znajdującej się w witrynie, wyszukaniu podobnych stron o niższej jakości z dużą ilością linków zwrotnych, a następnie poproszenie wszystkich, którzy łączą się z tymi stronami, aby linkowali do Ciebie. Działa podobnie jak klasyczna forma techniki drapacza chmur. Zaletą jest to, że nie musimy tworzyć nowych treści.

Jak to zrobić

Aby znaleźć najlepsze możliwości dla tej techniki, przeszukać należy wyniki dla słów kluczowych dotyczących naszych publikacji. Wykorzystując odpowiednie narzędzia SEO, wyłonić należy frazy z top5. Takie wpisy z najwyższych pozycji posłużą jako materiał do ulepszania treści naszej strony. Odwiedzenie stron posiadających autorytet zbudowany dużą ilością linków zewnętrznych stanowi tutaj sedno sprawy. W narzędziach SEO, do precyzyjnego namierzenia takich strony posłużyć może współczynnik trudności słowa kluczowego (ang. keyword difficulty).

link building jak to robić

DYGRESJA. Trudność słowa kluczowego (KD) bazuje na liczbie domen odsyłających do aktualnie najwyżej pozycjonowanych stron . Oznacza to, że ranking stron dla słów kluczowych z wysokim współczynnikiem KD najpewniej będzie przedstawiał te, mające wiele linków zwrotnych.

Odwiedzenie tych stron i poszukanie przekonujących powodów, dla których nasze treści są lepsze niż ich. Kierując się tym faktem, sprawdzamy w narzędziach SEO, kto odnosi się do tych materiałów. Przedstawiamy takim autorom swoją, lepszą wersję wpisu. Zdobywamy w ten sposób link zewnętrzny do naszego materiału.


Tworzenie linków do zasobów www

Tworzenie linków do zasobów strony internetowej ma miejsce, gdy otrzymujemy linki zwrotne z serwisów internetowych poświęconym materiałom o określonym tematem. Taki link building to sprawdzona strategia, ponieważ jedynym celem tych stron jest tworzenie linków do cennych zasobów.

Jak to zrobić

Aby znaleźć strony zasobów, uruchom jedno z tych wyszukiwań w Google i dodaj frazę związaną z Twoim tematem:

intitle:resources inurl:resources.html
intitle:resources inurl:links.html

Warto poszukać zasobów na temat, który nas interesuje lub dotyczy. Wyszukiwanie wygląda wtedy tak:

intitle:resources inurl:resources.html diesel.

Dla usprawnienia naszej pracy, stosujemy skonfigurowane narzędzia i skrypty SEO, które błyskawicznie odpytują dla nas wyszukiwarkę Google. Uzyskujemy w ten sposób ogólne zaangażowanie zasobów strony internetowej w budowanie pozycji SEO stron internetowych . Wskaźniki SEO ułatwiają ustalanie priorytetów i możliwości, opierając się na wskaźnikach Domain Rating (DR) i szacowanego ruchu wyszukiwania. Serwisy najbardziej odpowiadające naszym treściom, wykorzystujemy do ich promocji. Klasycznie, przechodzimy do kontaktu z autorem strony.


Naprawa uszkodzonych linków

Uszkodzone linki lokalizujemy z pomocą profesjonalnych narzędzi. Angielskie, jakże trafne sformułowanie broken link to istotny problem w nomenklaturze link building'u i SEO. Niedziałające linki w serwisach, które kierowały do innych serwisów, w łatwy sposób można podmienić, kierując użytkowników do naszych, dokładniejszych treści. Webmasterzy nie chcą odsyłać swoich użytkowników do nieistniejących już stron. Dlaczego ich nie zastąpić?

Istnieje wiele sposobów na znalezienie uszkodzonych linków zwrotnych. Filtrowanie uszkodzonych stron z pomocą narzędzi big data, pozwala naprawdę szybko trafić do takich serwisów. Dodatkowo, sprawdzanie dawnej wersji witryny internetowej pozwoli na zlokalizowanie niedziałających linków do innych serwisów, których w nowej wersji witryny nie znajdziemy. Naprawianie uszkodzonych linków ma, jak widać sens, nie tylko w przypadku aktywności on-site ale również w przypadku skutecznego link buildingu.

uszkodzone linki w link building

Poniższym film przedstawia kilka podstawowych informacji na temat wspomnianego narzędzia webarchive.org. Przeglądanie historii stron internetowych bywa często nieocenione.


Linki przekierowań 301

Link building z przekierowań 301 nie jest dobrym pomysłem i należy tego unikać. Audytując serwis internetowy, znajdujemy nieistotne przekierowania 301 i poprawiamy je, stosując odpowiedni zamiennik. Skala błędu nie jest tak rażąca jak błąd 404, jednak bezpośredni link bez angażowania serwera w dodatkowe aktywności, przyniesie wiele korzyści. Pamiętajmy również, że autorzy stron internetowych nie chcą wysyłać swoich użytkowników do nieistniejących stron.

Jak to zrobić

Aby znaleźć nieistotne przekierowania 301 wykorzystujemy narzędzia audytorskie mające na celu wychwycenie wszystkich przekierowań 301. Kompletna lista przekierowań służy do ich wyeliminowania. W ten sam sposób, pomóc możemy autorom innych serwisów, a w miejsce niepoprawnie odsyłającego linka, zaproponować możemy nasz lepszy odpowiednik.

301 w link building

Ranking najlepszych w swojej kategorii

Rankingi zestawienia najlepszych firm, restauracji, produktów lub uslug w określonym obszarze lub branży. Operacja polega na znajdowaniu takich rankingów i podejmowaniu próby znalezienia się na nich. Wyszukiwarka Google jest bardzo wyczulona na tego typu zapytania. Wystarczy wpisać zapytanie:

Najlepszy TYP FIRMY w LOKALIZACJA - „NAZWA TWOJEJ FIRMY”
LOKALIZACJA - nazwa miasta/rejonu
TYP FIRMY - rodzaj firmy, usługi lub produktu
rankingi link building

Zgodnie z zapytaniem, rezultaty pokażą nam listy, w których restauracja nie została wymieniona. Będąc założycielem tego miejsca, warto skontaktować się z autorem listy, aby sprawdzić, czy byłby skłonny dodać naszą restaurację. Należy jednak pamiętać o kilku rzeczach: nie zawsze należy prezentować swój biznes w ramach pierwszego maila, a jeśli już dochodzi do zaprezentowania, musi mieć ono adekwatną treść. Redagowanie treści komunikacji powinno być subtelne i nienachalne. Link building oparty na domenach dotyczących tematyki naszego biznesu skutecznie podniesie pozycję naszej domeny.