Zamknij
Type at least 1 character to search
Do góry

Połączenie wszystkich dostępnych kanałów daje niebagatelne efekty.
Zestaw zwinnych aktywności dla Twojej branży, połączony z doświadczeniem online growth hackerów.

Co to jest?

Growth hacking to pojęcie zbiorcze dla strategii skoncentrowanych wyłącznie na wzroście. Zyskujący na popularności growth hacking zwykle stosowany jest w odniesieniu do startupów na wczesnym etapie, które potrzebują ogromnego wzrostu w krótkim czasie przy niewielkich budżetach.

Celem strategii hackowania wzrostu jest generalnie pozyskanie jak największej liczby użytkowników lub klientów przy jak najmniejszych wydatkach. Mówi się, że termin growth hacking po raz pierwszy opisał Sean Ellis, założyciel GrowthHackers w 2010 roku.

Growth hacker?

Growth hacker to ktoś, kto kreatywnie wykorzystuje tanie strategie, aby pomóc firmom pozyskiwać i utrzymywać klientów. Growth hakerzy są również nazywani marketingowcami ds. wzrostu. Warto jednak pamiętać, że growth hakerzy nie są po prostu marketerami. Każdy zaangażowany w produkt lub usługę, w tym menedżerowie produktu i inżynierowie, mogą być growth hakerami.

Forma takiego stanowiska to połączenie dociekliwości, sprytu i dobrej analityki:

  • Growth hakerzy skupiają się wyłącznie na strategiach związanych z rozwojem firmy.
  • Stawiają hipotezy, ustalają priorytety i testują innowacyjne strategie rozwoju.
  • Analizują i testują, aby zobaczyć co faktycznie działa dla danej organizacji.
  • Idealny growth hacker wie jak ustalać priorytety rozwoju, identyfikować kanały pozyskiwania klientów, mierzyć sukces i skalować wzrost.

Jak to działa?

Wyjaśnijmy, jak dokładnie funkcjonuje growth hacking. W przypadku każdej firmy chodzi o to, aby dowiedzieć się, dlaczego się rozwijasz, i szukać sposobów, aby to osiągnąć w krótkim czasie.

Wiele firm i startupów używa „pirackiego lejka” Dave’a McClure’a jako przepisu na wzrost. Są to wartości w kolejności: pozyskiwanie, aktywacja, retencja, polecanie i przychód (AARRR). Inne lejki obejmują podnoszenie świadomości jako kluczowy element growth hackingu. Tak czy inaczej, chodzi o pozyskanie ruchu i odwiedzających, przekształcenie odwiedzających w użytkowników i utrzymanie ich jako zadowolonych klientów.

Jak rozpocząć growth hacking?
Oto jak firma może rozpocząć growth hacking. Przede wszystkim stwórz swój produkt i wykonuj jak najwięcej testów, aby upewnić się, że ludzie go chcą i są gotowi za niego zapłacić. Pomoże Ci to zebrać dane, dzięki którym zrozumiesz swoje kluczowe osobowości kupujących i będziesz mógł odpowiednio ukierunkować taktyki marketingowe.

Aktualizuj swój produkt lub usługę w regularnych odstępach czasu i zbieraj opinie klientów, aby zawsze wiedzieć czy jesteś na dobrej drodze. Jednocześnie promuj swój produkt, aby konsekwentnie budować wzrost i śledzić sukces tych wyników. Testy A/B i inne techniki optymalizacji konwersji mają kluczowe znaczenie dla uzyskania skutecznego growth hackingu.

Strategie

Większość strategii growth hackingu dzieli się na trzy główne obszary:

  • Content marketing
  • Marketing produktowy
  • Reklama

W zależności od zastosowanej taktyki, content marketing może być tanim sposobem na rozpowszechnianie informacji o Twoim produkcie. Typowe działania content marketingowe obejmują:

Jakościowe treści

Założenie bloga i tworzenie wartościowych treści, które można udostępniać

Wpisy blogowe

Gościnne wpisy blogowe u innych blogerów tematycznych/branżowych

Aktywność social media

Umiejętne tworzenie treści w mediach społecznościowych

Treści eksperckie

Pisanie e-booków i white paper

Treści audio

Wypowiedzi w podcastach

Webinary

Prowadzenie webinar'ów tematycznych

Konkursy i nagrody

Prowadzenie konkursów i rozdawanie upominków swoim followers'om

Recenzje produktów

Zachęcanie blogerów do recenzowania Twojego produktu

Aktywność ekspercka

Dołączanie do odpowiednich forów, grup dyskusyjnych

Influencer marketing

Współpraca z influencer'ami

E-mail marketing

Budowania silniejszej więzi z użytkownikami poprzez e-mail

Poprawa widoczności treści z użyciem SEO

Prezentowanie produktów lub usługi na odpowiednich rynkach i witrynach