Optymalizacja UX
Znakomita większość rzeczy dzieje sie teraz online. Włącznie z codzienną aktywnością, przenosimy do sieci nasze prywatne dokumenty, komunikację z pracownikami, rodziną, aktywności dotyczące finansów czy załatwiania spraw urzędowych. Niektóre serwisy online są w stanie wygenerować ruch sięgający miliona sesji miesięcznie. Oznacza to, że ślad jaki pozostawia w nim użykownik niesie ze sobą wiele przydatnych dla biznesu informacji – mowa tutaj zarówno o tych dobrych jak i złych informacjach.
Badanie ruchu użytkownika, jego ścieżki zakupowej oraz upraszczanie poszczególnych aktywności w serwisie mają na celu zwiększyć użyteczność serwisu oraz znacząco ułatwić osiągnięcie celu lub znalezienie niezbędnej dla użytkownika informacji.
Niejednokrotnie trafiamy w sieci na strony internetowe, które jako ogromne platformy, utrudniają znalezienie informacji, produktu czy usługi. Użytkownik jednak ma swoją wytrzymałość i jest w stanie przeznaczyć na taką aktywność raptem kilkadziesiąt sekund. W zależności od kanału z jakiego trafił na daną stronę internetową, ma on swój konkretny cel dla którego wszedł na naszą stronę internetową. Odpowiednio przygotowane ścieżki użykownika oraz dobre praktyki UX są w stanie zadbać o potencjalnego klienta, zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym oraz dostarczyć niezbędne informacje o tym, czego faktycznie nasz użytkownik poszukuje na naszej stronie i jak chciałby to osiągnąć.
Poprawa użyteczności
Realnie wpływa na polepszenie ścieżki użytkownika.